JRK | OSVETA A KOMUNIKAČNÁ KAMPAŇ - Pre menej odpadu

Dobrá spolupráca s občanmi prináša výsledky

OSVETA A KOMUNIKAČNÁ KAMPAŇ

Každá samospráva si želá, aby zavedené zmeny boli úspešné a občania ich prijali s porozumením. Dobre nastavená informačná a komunikačná kampaň je pilierom pozitívnych výsledkov. Nestačí len vydať nariadenie či rozdať letáky – dôležitá je pravidelná a cielene vedená komunikácia.

Dobrá príprava znamená = dobré výsledky

Zo skúseností vieme, že dobré výsledky v triedení alebo predchádzaní tvorbe odpadu samosprávy dosahujú dôslednou a pravidelnou informačnou kampaňou pre občanov.

Je dôležité, aby občania vedeli, prečo samospráva zavádza nové riešenie, ako bude prebiehať implementácia a v neposlednom rade, aký z nej budú mať úžitok občania. Mnohé samosprávy však nemajú dostatočné kapacity na prípravu takýchto kampaní. Práve preto je osvetová a implementačná kampaň dôležitou súčasťou každého nášho riešenia.

Aké benefity prinesie efektívna komunikačná kampaň? 

LEPŠIA INFORMOVANOSŤ 

  • Obyvatelia sa dozvedia, ako nový systém funguje a aké výhody im prináša. 

JEDNODUCHÁ ADAPTÁCIA

  • Jasné a zrozumiteľné informácie pomôžu ľuďom rýchlejšie si osvojiť nové návyky. 

KVALITNEJŠIE TRIEDENIE

  • Správne informovaní ľudia triedia odpad zodpovednejšie, čo zvyšuje efektivitu celého systému. 

ZÁUJEM O SPOLOČNÚ ZODPOVEDNOSŤ

  • Obyvatelia sa cítia súčasťou zmien a sú viac motivovaní prispievať k udržateľnému rozvoju. 

ZNÍŽENIE MNOŽSTVA ODPADU

  • Vďaka správnemu triedeniu a kompostovaniu môže obec výrazne znížiť množstvo odpadu, ktorý končí na skládkach. 

ÚSPORA FINANCIÍ

  • Efektívne nakladanie s odpadom vedie k znižovaniu nákladov pre samosprávu aj domácnosti. 

 

Rozdať “len” letáky nestačí  

Ako hovoríme v JRK: osveta, osveta a osveta. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako drobnosť, ale som presvedčený, že bez poriadnej osvety nemusí byť nový systém prijatý občanmi správne. Na Slovensku máme mnoho príkladov, kedy komunikácia nebola zvládnutá dobre a potom zlyhal celý projekt. A naopak zase samosprávy, ktoré komunikovali jasne a štruktúrovane dosiahli spokojnosť a zapojenie občanov na vysokej úrovni, vysvetľuje Tomáš Murgaš, riaditeľ spoločnosti JRK Slovensko s.r.o. 

Pre efektívnu osvetu odporúčame využívať rôzne komunikačné kanály, aby sa informácie dostali ku všetkým generáciám. Okrem tlačených letákov sú dôležité aj webové stránky samosprávy a sociálne siete, ktoré umožňujú rýchle šírenie informácií. Osvetové prednášky a diskusie, kde môžu občania klásť otázky a zapojiť sa do zmeny. 

 

 Zapojte občanov do množstvového zberu, povzbuďte ich k využívaniu zberných dvorov a motivujte ich k predchádzaniu tvorbe odpadu či dôkladnejšiemu triedeniu. V JRK nájdete silného partnera, ktorý vám so všetkým pomôže.  

Odpady riešime komplexne Zistite, aké ďalšie riešenia môžete využiť.

JRK Slovensko